DÉ BRON VOOR SERVITISATION EXPERTISE
(1) iedereen die wil leren hoe servitisation effectief geïmplementeerd kan worden bij industriële fabrikanten van producten die direct door eindgebruikers ingezet worden.
(2) iedereen die wil begrijpen hoe de kansen te benutten van klanten die steeds meer ontzorgd willen worden om daarmee substantiële winstgevende groei te creëren.
(3) iedereen die een oplossing wil vinden voor bedreigingen van concurrenten, commoditisering, prijsdruk, margeverlies, marktkrimp, veranderende klanteisen, klantverloop, kasstroomvolatiliteit, en onrendabele productontwikkeling.
Zij kunnen leren hoe de marktmacht en financiële resultaten van industriële fabrikanten significant verbeterd kunnen worden.
- wat servitisation is en hoe dit zich verhoudt tot andere groeistrategieën;
- wanneer een markt geschikt en een organisatie gereed is voor servitisation;
- welke voordelen en omzet- en winstgroei met servitisation te behalen zijn;
- hoe met servitisation echte waarde voor klanten en gebruikers te realiseren is;
- hoe servitisation in de praktijk succesvol te implementeren is;
- wat servitisation vraagt van de organisatie en middelen;
- hoe valkuilen bij de implementatie kunnen worden voorkomen;
- actieplannen voor het bouwen van servitisation capabilities en business;
- talrijke hulpmiddelen die de implementatie praktisch ondersteunen;
- veel voorbeelden van praktijkcases uit de Nederlandse industrie.
DEEL I: Het wat en waarom van servitisation
Hoofdstuk 1: Groeistrategieën
Hoofdstuk 2: Businessmodelinnovatie
Hoofdstuk 3: Verdienstelijking
Hoofdstuk 4: Wat servitisation oplevert
DEEL II: Geheimen van een goede voorbereiding
Hoofdstuk 5: Wanneer de markt geschikt is voor servitisation
Hoofdstuk 6: Wat servitisation vraagt van de organisatie
Hoofdstuk 7: Waarom servitisation vaak faalt in de praktijk
Hoofdstuk 8: Hoe de implementatie van servitisation werkt
DEEL III: Geheimen van de ontdekkingsreis
Hoofdstuk 9: Plan van aanpak
Hoofdstuk 10: Business inzichten
Hoofdstuk 11: Oplossingsconcepten
Hoofdstuk 12: Feedback op concepten
Hoofdstuk 13: Aandachtsgebieden
DEEL IV: Geheimen van capabilities en business bouwen Hoofdstuk 14: Plan van aanpak
Hoofdstuk 15: Installedbase excellence
Hoofdstuk 16: Productmanagement excellence
Hoofdstuk 17: Adviserend verkopen excellence
Hoofdstuk 18: Verandermanagement excellence
Hoofdstuk 19: Contractmanagement excellence
Hoofdstuk 20: Organisatie excellence
Hoofdstuk 21: Aftersales excellence
Hoofdstuk 22: Consulting excellence
Hoofdstuk 23: Integratie excellence
NA(AST) SERVITISATION
BIJLAGEN
Geef iemand het boek mooi verpakt cadeau
Kies bij bestellen voor de optie cadeauverpakking en geef bij het afrekenen eventueel het adres van
de ontvanger op. Wij zorgen voor een begeleidend kaartje met jouw naam!