Servitisation Geheimen Handboek

het enige boek over servitisation in de Nederlandse taal

Geschreven voor


(1) iedereen die wil leren hoe servitisation effectief geïmplementeerd kan worden bij industriële fabrikanten van producten die direct door eindgebruikers ingezet worden.

(2) iedereen die wil begrijpen hoe de kansen te benutten van klanten die steeds meer ontzorgd willen worden om daarmee substantiële winstgevende groei te creëren.

(3) iedereen die een oplossing wil vinden voor bedreigingen van concurrenten, commoditisering, prijsdruk, margeverlies, marktkrimp, veranderende klanteisen, klantverloop, kasstroomvolatiliteit, en onrendabele productontwikkeling.


Zij kunnen leren hoe de marktmacht en financiële resultaten van industriële fabrikanten significant verbeterd kunnen worden.

Geeft inzicht in


- wat servitisation is en hoe dit zich verhoudt tot andere groeistrategieën;
- wanneer een markt geschikt en een organisatie gereed is voor servitisation;
- welke voordelen en omzet- en winstgroei met servitisation te behalen zijn;
- hoe met servitisation echte waarde voor klanten en gebruikers te realiseren is;

- hoe servitisation in de praktijk succesvol te implementeren is;
- wat servitisation vraagt van de organisatie en middelen;
- hoe valkuilen bij de implementatie kunnen worden voorkomen;
- actieplannen voor het bouwen van servitisation capabilities en business;
- talrijke hulpmiddelen die de implementatie praktisch ondersteunen;
- veel voorbeelden van praktijkcases uit de Nederlandse industrie.

Inhoudsopgave


DEEL I: Het wat en waarom van servitisation
Hoofdstuk 1: Groeistrategieën

Hoofdstuk 2: Businessmodelinnovatie

Hoofdstuk 3: Verdienstelijking

Hoofdstuk 4: Wat servitisation oplevert


DEEL II: Geheimen van een goede voorbereiding

Hoofdstuk 5: Wanneer de markt geschikt is voor servitisation

Hoofdstuk 6: Wat servitisation vraagt van de organisatie

Hoofdstuk 7: Waarom servitisation vaak faalt in de praktijk

Hoofdstuk 8: Hoe de implementatie van servitisation werkt


DEEL III: Geheimen van de ontdekkingsreis

Hoofdstuk 9: Plan van aanpak

Hoofdstuk 10: Business inzichten

Hoofdstuk 11: Oplossingsconcepten

Hoofdstuk 12: Feedback op concepten

Hoofdstuk 13: Aandachtsgebieden


DEEL IV: Geheimen van capabilities en business bouwen Hoofdstuk 14: Plan van aanpak

Hoofdstuk 15: Installedbase excellence

Hoofdstuk 16: Productmanagement excellence

Hoofdstuk 17: Adviserend verkopen excellence

Hoofdstuk 18: Verandermanagement excellence

Hoofdstuk 19: Contractmanagement excellence

Hoofdstuk 20: Organisatie excellence

Hoofdstuk 21: Aftersales excellence

Hoofdstuk 22: Consulting excellence

Hoofdstuk 23: Integratie excellence


NA(AST) SERVITISATION

BIJLAGEN

Geef iemand het boek mooi verpakt cadeau

Kies bij bestellen voor de optie cadeauverpakking en geef bij het afrekenen eventueel het adres van

de ontvanger op. Wij zorgen voor een begeleidend kaartje met jouw naam!